Annak érdekében, hogy a cég folyamatosan működni tudjon, és megfelelő színvonalon legyen képes kiszolgálni az ügyfeleit, fontos, hogy az informatikai rendszert megfelelően karbantartsuk. Ennek hiányában aligha gondolhatjuk, hogy mindig működőképesek lesznek a levelező rendszerek, kommunikációs hálózatok, vagy a gépek, melyeken az alkalmazottak dolgoznak.
Mi az a monitoring?
A monitoring nem más, mint egy olyan folyamat, amikor a rendszert folyamatosan felügyeljük. Annak működését elemezzük, figyelemmel kísérjük annak érdekében, hogy az semmiképp ne álljon le, vagy ha mégis, akkor a hibaelhárítás rendkívül gyors és zökkenőmentes legyen.
A monitoring tulajdonképpen teljes körű, komplex felügyeletet foglal magában.
Mely cégeknek ajánlott ilyen szolgáltatást igénybe venniük?
Ha egyszemélyes, piciny cégünk van, és nem annyira fontos, hogy az informatikai rendszerek megállás nélkül működjenek, akkor igazából annyira nem kell emiatt aggódni. De 5-10 fős kisvállalkozások esetén például már lehet ennek jelentősége, különösen akkor, ha a folyamatos rendelkezésre állás kiemelkedően fontos a megkötött szerződéseinknek és kötelezettségeinknek köszönhetően.
Mi a legjellemzőbb monitoring szerződési forma?
A legtöbb hazai rendszerinformatikus cég az átalány díjas megoldást, konstrukciót preferálja. Ennek a lényege, hogy havi fix összegért folyamatos felügyeletet nyújtanak, biztosítanak partnereiknek. Akkor is ugyanannyiba kerül a munka, ha éppen nincs segítségnyújtás a hónapban, és akkor is, ha éppen volt, sőt, sokkal több, mint várni lehetett volna.
Összefoglalás
A megfelelő monitoring, felügyelet éppen olyan fontos része a céges IT életnek, mint az ügyfélszolgálat vagy a fejlesztés. Nem kell alábecsülni, mert szinte a cég életét képes megmenteni adott helyzetben.
Legutóbbi hozzászólások